miercuri, 15 februarie 2017

Imitatio Dei

Domnul s, șezând turcește, se roagă dumnezeului timid
Bizar gest, bizară ora și mai bizară hierofania ce-o descoperă proaspăt căitul 
Într-un dulap 

"Nu ma lăsa să mușc din oameni căci carnea lor nu-mi place "
Murmură el unui prosop curat 
"Nu ma-ngroșa degeaba și nu ma mai intinde, lutul nu țipă când îl doare dar eu nu-s humă"
Ceru el cămășilor șifonate 
"Nu mai lăsa istorii să-mi urle în timpane, iar dacă nu
Asurzește-mă să nu mai îmi răsune slove afone născute din anxietate 
Cât despre tine 
Te știu, nu ești divin și nici măreț si-atotputernic dar ești asiduu
Încă te vrem, așa antisocial și blazat cum ești 
Te scoală și te-arată ei, mulțimii, să nu te mai descopere în metri cubi de obiecte inerte"
Încheie el cerința către un pulover și-o șosetă

Nu știu sa spun de ce ține să scuipe blasfemie acest protagonist al meu
Când n-are ochi sa doarmă și nici minte să viseze 
L-aș întreba dar mi-este teama să-l disturb
Totuși
Domnule S?
Ah. Nu. Exclus. Este pierdut 
Dragul meu domn s-a împăturit și s-a depozitat printre tricouri 
În locul său, un săculeț de naftalina, în capul său doar molii 
Ruga ii lasă un damf greoi de levănțică 
Iar dumnezeul lui încă se-ascunde printre rufe.

M-apucă groaza când ma gândesc ca
m-a părăsit fără măcar să-mi spună 
Un amin.

(te rog, nu o lăsa să sufere de singurătate)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu